Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Τι έκανε η κυβέρνηση Καραμανλή στο Αιγαίο και τη Ναυτιλία

 
Μειώθηκε η φορολογία των Ελλήνων ναυτικών στο 1% για τα κατώτερα πληρώματα και στο 3% για τους αξιωματικούς.

Η ελληνική κρουαζιέρα αναγεννήθηκε, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι επιβάτες σε 925.000 το 2005 και κατά 50% το 2006. Επιδοτούνται πλέον οι ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών σε πλοία με ελληνική σημαία, με αποτέλεσμα  η ανεργία των ναυτικών να έχει περιορισθεί στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών.
Ψηφίσθηκε ο νόμος για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Τροποποιήθηκε το ισχύον πλαίσιο των θαλασσίων ενδομεταφορών. Τα νησιά, και ιδιαίτερα τα μικρά, απέκτησαν σύγχρονα και γρήγορα πλοία, όπως για παράδειγμα η Ανάφη όπου το ταξίδι από 19 ώρες μειώθηκε σε 8,5. Oι Κυκλάδες συνδέθηκαν χειμώνα-καλοκαίρι με 2 ταχύπλοα επιπλέον και τα Δωδεκάνησα με καταμαράν.
  
 Η Ελλάδα ανέλαβε την πρωτοβουλία για τη σύσταση Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής. 
Θεσπίστηκε η απελευθέρωση των γραμμών, όπου λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός, χωρίς να θίγεται ο κοινωνικός χαρακτήρας της ακτοπλοΐας.

Εναρμονίσθηκε η ελληνική νομοθεσία για την ακτοπλοΐα με το κοινοτικό δίκαιο.

Σχεδιάσθηκαν πολιτικές αειφόρου ανάπτυξης και υλοποιήθηκαν 3848 σημαντικά έργα, όπως το υβριδικό ενεργειακό έργο παραγωγής ρεύματος με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ικαρία και η ανάδειξη του Αϊ Στράτη σαν το πρώτο οικολογικό νησί στη Μεσόγειο.

Έδωσε λύση στο πρόβλημα υδροδότησης των νησιών, με μονάδες αφαλάτωσης. Από το 2010 όλα τα νησιά είναι αυτόνομα από νερό.

Φρόντισε να τοποθετηθεί γρήγορο Internet σε όλα τα νησιά του Αιγαίου και με αυτό τον τρόπο κατάφερε να βάλει τέλος στην απομόνωση των μαθητών και των νέων ανθρώπων.

Αυξήθηκε ο αριθμός των επιδοτούμενων γραμμών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Με την εξασφάλιση πόρων από ευρωπαϊκά προγράμματα και συνεισφορά από εθνικούς πόρους, ενίσχυσε σε όλα τα νησιά μας τις υποδομές και κατασκεύασε 81 αλιευτικά καταφύγια και λιμάνια όπως στο Καρλόβασι Σάμου, στον Εύδηλο Ικαρίας, στην Αλεξανδρούπολη, στη Χίο, στην Κεφαλλονιά, στην Κω και στη Λήμνο.

Μέσω της παραχώρησης χρήσης τμήματος του λιμανιού στην COSCO, ο Πειραιάς μετατράπηκε σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο, γεγονός που θα αποφέρει τεράστια ανάπτυξη σε όλη την Αττική και δημιουργεί μεγάλες προοπτικές και νέες θέσεις εργασίας.

Διασφαλίσθηκαν τα Εθνικά συμφέροντα στα ανατολικά σύνορα της Ευρώπης. Με το Λιμενικό Σώμα καταφέραν καίρια χτυπήματα στη διακίνηση ναρκωτικών σε 708 υποθέσεις και κατασχέθηκαν εκτός των άλλων 508 κιλά κοκαΐνη, 43 κιλά ηρωίνη και 42 κιλά κάνναβη. Συγκρουσθήκαμε με τους εμπόρους ανθρώπων στο Αιγαίο. 


Οργανώθηκαν  και σχεδιάστηκαν επιτυχώς 3374 επιχειρήσεις έρευνας και  διάσωσης και 1163 διακομιδές ασθενών.

Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το μεγαλύτερο δίκτυο εθελοντών άμεσης επέμβασης για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος στο Αιγαίο.

Κατά την περίοδο της Ελληνικής Προεδρίας του Οργανισμού Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου, και ειδικότερα στην Διυπουργική Σύνοδο Μεταφορών των Κρατών–Μελών του ΟΣΕΠ, στη Θεσσαλονίκη, τον Ιανουάριο του 2005, προτάθηκε και υιοθετήθηκε Μνημόνιο Συνεργασίας για την ανάπτυξη των Θαλασσίων Διαδρόμων στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.  Η υλοποίηση των στόχων του Μνημονίου αποσκοπεί συγκεκριμένα:
- στην προώθηση των ελληνικών συμφερόντων γενικότερα στην περιοχή του ΟΣΕΠ,
- στη μεταφορά τεχνογνωσίας των ελληνικών λιμένων στους λιμένες των Χωρών Μελών του ΟΣΕΠ, σε συνδυασμό με τη σύναψη διμερών συμφωνιών προς όφελος των ελληνικών λιμένων,  στην σημαντική ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλιακής δραστηριότητας στα πλαίσια της προώθησης της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή του
ΟΣΕΠ.
 
Θέσπιση του εθνικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης το οποίο έχει επεκταθεί και προσαρμοσθεί ανάλογα σε όλες τις λιμενικές αρχές της χώρας.

Ιδρυση 24 περιφεριακών σταθμών καταπολέμησης ρύπανσης σε αντίστοιχες λιμενικές αρχές.
 
Σχεδιάστηκε και εφαρμόζεται πρόγραμμα δωρεάν εισιτηρίων  για μετακινήσεις μεταξύ των νησιών της άγονης γραμμής.

Υπεγράφη Πρωτόκολλο Χρηματοδότησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 3 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη των λιμένων της χώρας. 

Ψηφίσθηκε ο νόμος για τις καταδύσεις αναψυχής, με τον οποίο υιοθετούνται πλέον και στην Ελλάδα τα ευρωπαϊκά πρότυπα στις καταδύσεις αναψυχής. 

Διατίθενται πλέον στα ακτοπλοϊκά πλοία ιατροί, προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στους επιβάτες και στα πληρώματα.

http://citizengr.wordpress.com/2010/12/23/4432/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου