Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Η ψηφοφορία του χαβαλέ κι η συμμετοχικότητα-παρωδία στην ΟΝΝΕΔ!

Ζήλεψαν τη δόξα της «συμμετοχικής διαδικασίας», την υιοθέτησαν και το εγχείρημα εξελίχθηκε σε παρωδία. Στην ΟΝΝΕΔ απέκτησαν νέο λογότυπο, αλλά θα θυμούνται για χρόνια την περιπέτεια. Θέλησαν να γίνει μέσω «μελών και φίλων» στο Ιντερνετ και μετετράπη σε μπούμερανγκ, όταν έπεσε «γραμμή» από κάποιους να ψηφιστεί μαζικά το... χειρότερο!



Το περίφημο "logo31", που ψηφίστηκε μαζικά ως το χειρότερο
Το περίφημο "logo31" ψηφίστηκε μαζικά ως το χειρότερο. Εκ των πραγμάτων αναγκάστηκαν κάποια στιγμή να το αποσύρουν, βλέποντας έκπληκτοι να κατακτά την κορυφή. «Το ζήτησε και η δημιουργός του», μας επισημαίνουν. Το γεγονός είναι ότι πολλοί βρήκαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε έναν απίστευτο «χαβαλέ», αλλά το θέμα είναι άλλο. Οταν η πολιτική χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο χωρίς να λάβει υπόψη τη φύση του μέσου, το ίδιο το μέσο εκδικείται.
Για παράδειγμα, η δικτυακή πύλη για την ανοιχτή διακυβέρνηση (opengov.gr) λειτουργεί αλλιώς. Θεωρώντας ότι η κοινωνία είναι πιο μπροστά από τους πολιτικούς, αναζητούνται νέες ιδέες. Στην ΟΝΝΕΔ κατάφεραν να μετατρέψουν σε πρόβλημα ένα απλό θέμα. Θα μπορούσαν να το αναθέσουν σε γραφίστα. Κανένας δεν θα έθετε θέμα, αφού ήδη χρησιμοποιούν συμμετοχικές πλατφόρμες για διάφορα θέματα. Θεώρησαν καλύτερο να απευθύνουν γενικό προσκλητήριο και για το λογότυπό τους. Επαγγελματίες, ερασιτέχνες, περαστικοί, όσοι πιστοί προσέλθετε, με χαλαρούς όρους και δέλεαρ έναν φορητό υπολογιστή ως έπαθλο. Καθένας μπορούσε να αναρτήσει τη δική του πρόταση, ακόμη κι όταν η ψηφοφορία βρισκόταν σε εξέλιξη. Δύσκολο να χαθεί η μπάλα;
Ετσι, από το πουθενά, η ΟΝΝΕΔ βρέθηκε κατ' αρχάς να απολογείται στους επαγγελματίες. Η Ενωση Γραφιστών Ελλάδας διαμαρτυρήθηκε ότι ο διαγωνισμός «ευτελίζει το επάγγελμα και τον κλάδο». Από τη δική τους σκοπιά επισήμαναν ότι ακριβώς επειδή δεν αναφέρεται πουθενά ποιος μπορεί να λάβει μέρος, «έστω και ερασιτέχνης», ο επισκέπτης «βλέπει και ψηφίζει "λογότυπα" που πιστεύει πως είναι σχεδιασμένα σωστά, πως είναι προϊόντα σκέψης και μελέτης». Πρότειναν επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού κατά τα διεθνή πρότυπα. Και προσφέρθηκαν να παρέχουν το σχετικό «νόου-χάου».
Το θέμα τέθηκε στον Ανδρέα Παπαμιμίκο, που εκτός από πρόεδρος της νεολαίας, υποτίθεται ότι έχει ειδικές γνώσεις. Στο βιογραφικό του αναφέρεται ότι έχει «παρακολουθήσει μαθήματα Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Lille ΙΙΙ της Γαλλίας και έχει απασχοληθεί στον χώρο της Πολιτικής Επικοινωνίας με αρχή την επικράτηση της ουσίας και της πολιτικής επί της επικοινωνίας και της εικόνας». Ο πλέον "ειδικός"! Τελικά επέμειναν ότι «σημασία έχει η συμμετοχή» και απάντησαν πως δεν απευθύνονται σε επαγγελματίες, αλλά σε «μέλη και φίλους». Ο αριθμητικός απολογισμός θέλει το logo.onned.gr να δέχθηκε περισσότερους από 62.000 επισκέψεις, (40% μοναδικές). Πάνω από 10.000 ψήφισαν. Πόσοι, όμως, μπήκαν στον χαβαλέ;
Υποβλήθηκαν 152 λογότυπα, αλλά σήμερα παραμένουν σε κοινή θέα μόλις τα 102. Τα υπόλοιπα «αποκαθηλώθηκαν» σιωπηρά, είτε γιατί ήταν εμφανώς αντιγραφές (όπως εκείνο για τις γαλάζιες σημαίες) είτε επειδή οι καλλιτεχνικές προτάσεις παρέπεμπαν σε κιτς ή στα χιτλερικά «SS»! Τι κράτησαν απ' όλα αυτά οι νεολαίοι; Τη μαζική συμμετοχή. Θεωρούν ότι τελικά βγήκαν κερδισμένοι. Με όρους μάρκετινγκ, σημασία έχουν να ασχολούνται μαζί σου, αρκεί να γράφουν σωστά το όνομά σου. «Το "μπραντ" της ΟΝΝΕΔ κυκλοφόρησε ακόμη περισσότερο», διαπιστώνουν. Ετσι είναι, εάν έτσι νομίζετε...

http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=230267

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου