Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου 2011

Οικονομικά προβλήματα στην ΟΝΝΕΔ φέρνουν τους σημερινούς πρωταγωνιστές της στο φυσικό τους χώρο. Marketing, εταιρείες και διαπραγματεύσεις...



Διαβάζουμε στο Παρόν:

"Σε μεγάλες οικονομικές φουρτούνες έχει πέσει το «γαλάζιο καράβι» της Μεσογείων τους τελευταίους μήνες. Πλέον η κατάσταση είναι απογοητευτική για τα στελέχη της ΟΝΝΕΔ. Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΝΔ αντανακλούν σοβαρά στη γαλάζια νεολαία, παρά το γεγονός ότι ο Θανάσης Σκορδάς (γενικός διευθυντής του κόμματος) κάνει το καλύτερο δυνατό.

Όμως η έλλειψη χρημάτων και πόρων είναι φανερή. Είναι ενδεικτικό ότι οι μετακινήσεις των στελεχών της ΟΝΝΕΔ και της ΔΑΠ καλύπτονται πλέον πολύ σπάνια από το κόμμα, ενώ ακόμη και το κόστος των μεταφορικών για τα υλικά (αφίσες, φυλλάδια κ.λπ.) καλύπτεται με δυσκολία. Στη Μεσογείων λείπει ακόμη και το χαρτί για φωτοτυπίες, ενώ οι καθαρίστριες δουλεύουν πλέον μόνο τρεις φορές την εβδομάδα (από καθημερινά παλαιότερα) και μάλιστα ασχολούνται γρήγορα, κυρίως με τους χώρους υγιεινής, οπότε τα γαλάζια παιδιά φροντίζουν τα υπόλοιπα.

Σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες, το κόμμα πληρώνει το ενοίκιο των γραφείων «όποτε μπορεί», ενώ μάθαμε ότι έχει συμβεί και το απίθανο: η ΔΕΗ τους έκοψε το ρεύμα προ εβδομάδων διότι το είχαν απλήρωτο για μήνες! Αναζητούμε ακόμη να μάθουμε αν τους είχε κοπεί και η σύνδεση με το διαδίκτυο, καθώς είχε παρατηρηθεί πολύωρη αδυναμία πρόσβασης μερικές φορές… Πάντως τα περίπου εξήντα-εβδομήντα κινητά τηλέφωνα, το κόστος των οποίων παλαιοτέρα κάλυπτε το κόμμα, έχουν κοπεί «μαχαίρι». Έτσι ο καθένας καλύπτει το δικό του κόστος…

Απάντηση στην κρίση

Προκειμένου να αντιμετωπίσει το οικονομικό αδιέξοδο, η ΟΝΝΕΔ σχεδιάζει κινήσεις που κινούνται εκτός των συνηθισμένων πρακτικών στις πολιτικές νεολαίες, ώστε τα όποια χρήγματα του κόμματος να καλύπτουν μόνο λειτουργικές δαπάνες. Κατ’ αρχάς, με στόχο την πλήρη εξάλειψη του σχετικού κόστους, έχει δημιουργήσει ένα πολύ δυνατό τμήμα marketing και διαφήμισης. Ήδη ολόκληρο το δημιουργικό των γαλάζιων, κάθε είδους έντυπο ή ηλεκτρονική παρουσία, δημιουργείται με ίδια μέσα από στελέχη της οργάνωσης, δίνοντας μόνο την παραγωγή (εκτύπωση) σε εταιρείες.

Τώρα ξεκινούν και το επόμενο βήμα. Όλες οι εκδηλώσεις και οι πρωτοβουλίες θα επιδιώξουν να έχουν χορηγούς (!), με ανταποδοτικά οφέλη. Το θέμα χειρίζεται ήδη το τμήμα marketing της ΟΝΝΕΔ, το οποίο αποτελείται αποκλειστικά από γαλάζια στελέχη που έχουν σπουδάσει το αντικείμενο και το βλέπουν τελείως επαγγελματικά, αν και εργάζονται εθελοντικά. Πρότυπό τους είναι άλλες φοιτητικές και πολιτικές οργανώσεις νέων στην Ευρώπη, που χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια χορηγίες και marketing για να καλύψουν τα έξοδά τους. Για παράδειγμα, είναι πιθανόν σύντομα να δούμε σε εκδηλώσεις και προβολές που οργανώνονται στα γραφεία της ΟΝΝΕΔ να υπάρχουν χορηγοί από εταιρείες εστίασης ή/και αναψυκτικών κ.λπ.. Ίσως πρόβα τζενεράλε να αποτελέσει η δράση που ετοιμάζουν για τα Χριστούγεννα, σε συνεργασία με γνωστή κοινωνική οργάνωση και την Εκκλησία της Ελλάδος. Στελέχη της Μεσογείων αναφέρουν ότι σκέφτονται πολύ σοβαρά να τυπώσουν μέχρι και αφίσες με χορηγούς!

Σε ερώτηση αν η ΟΝΝΕΔ είναι έτοιμη να απαντήσει σε κατηγορίες για «χρηματικά υποκινούμενες πολιτικές δράσεις» ή σε αναφορές περί «νεολαίας με χορηγούς», στελέχη της ηγεσίας της ΟΝΝΕΔ ανέφεραν ότι «είναι επιλογή τους» από το να μη γίνονται καθόλου δράσεις, να τις πραγματοποιούν σε συνεργασία με εταιρείες. Το πιο μεγαλεπήβολο ωστόσο σχέδιο των γαλάζιων είναι η «κάρτα μέλους» της ΟΝΝΕΔ (για την οποία σας γράψαμε προ μηνός), με το οποίο η συνεργασία με εταιρείες θα περάσει σε άλλο επίπεδο, με οφέλη και για τα μέλη της ΟΝΝΕΔ που θα την έχουν. Αλλά σε αυτό θα επανέλθουμε γιατί ο σχεδιασμός θα ολοκληρωθεί μόλις βγουν πρώτα τα συμπεράσματα από τυχόν χορηγικές συνεργασίες.

Πολιτικές προκλήσεις

Το «μούδιασμα» και ο προβληματισμός, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, είναι εμφανής και στους γαλάζιους νέους. Δεξιοί, φιλελεύθεροι και «μεσαιοχωρίτες» νέοι της ΟΝΝΕΔ είναι μπερδεμένοι με τις επιλογές του κόμματος, προβληματισμένοι από τις εσωκομματικές έριδες, ανήσυχοι για το μέλλον. Ωστόσο σχεδόν όλοι, ηγεσία και βάση, δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τον αρχηγό τού κόμματος και επιδιώκουν να αποτελούν μέχρι και τις εκλογές την εμπροσθοφυλακή του κόμματος και του Αντώνη Σαμαρά.

Λόγω και των επικείμενων εκλογών, ήδη στη Μεσογείων συζητείται ο εκλογικός σχεδιασμός. Η ηγεσία της ΟΝΝΕΔ νιώθει σίγουρη για την οργανωτική συγκρότηση και θεωρεί ότι θα συμβάλει καθοριστικά και αποτελεσματικά στον εκλογικό μηχανισμό. Οπότε το βάρος έχει δοθεί ήδη στη χάραξη πολιτικής και επικοινωνιακής στρατηγικής της ΟΝΝΕΔ, προκειμένου να έχει ένα δικό της ξεκάθαρο μήνυμα προς τους νέους εν όψει εκλογών, εντός του πλαισίου του κόμματος, ώστε να πείσει το δυνατόν περισσότερους νέους να ψηφίσουν ΝΔ.

Μέχρι τότε όμως τα στελέχη τής Μεσογείων θα απασχολούνται και με ένα ακόμη «δύσκολο» θέμα: την ανασυγκρότηση του φοιτητικού κινήματος. Θυμίζουμε ότι η ΔΑΠ επιθυμεί σφόδρα είτε την ανασύσταση της ΕΦΕΕ και της ΕΣΕΕ (χωρίς προϋποθέσεις, όπως λέει…) είτε τη συγκρότηση νέων οργάνων, του Εθνικού Συμβουλίου Φοιτητών και του Εθνικού Συμβουλίου Σπουδαστών. Τέλος, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, το υπουργείο Παιδείας είναι διατεθειμένο να κάνει κάποιες διορθώσεις στον νόμο για την Ανώτατη Εκπαίδευση (εξέλιξη που δεν περίμεναν οι γαλάζιοι…), οπότε τα στελέχη της ΔΑΠ έχουν σηκώσει τα μανίκια μήπως και καταφέρουν να επηρεάσουν την κατάσταση."


paron.gr


Ο νόμος Διαμαντοπούλου για την ανώτατη εκπαίδευση είχε κυκλοφορήσει ως προσχέδιο σχεδόν ένα χρόνο νωρίτερα. Η διοίκηση της ΟΝΝΕΔ "κοιμόταν" και δε στάθηκε ικανή να συντάξει αντιπροτάσεις και σχόλια, δε στάθηκε ικανή να μπει στο διάλογο και να διεκδικήσει κάτι προς το συμφέρον των φοιτητών. Αντ'αυτού έφτασε στο σημείο, αφού ψηφίστηκε ο νόμος, να μην έχει ακόμα θέση ούτε να είναι ικανή να αντιδράσει σε τίποτα! Ήταν τέτοιος ο πανικός της που κατάφερε να καταστρατηγίσει μια ιστορική πάγια θέση της παράταξης που ήταν οι "ανοικτές σχολές", προτείνοντας σε πολλές ανά την Ελλάδα ΚΑΤΑΛΗΨΗ! Εύγε παίδες...ωραία τα μπουζούκια-clubs και οι προμήθειες από τα prιλίκια αλλά έχετε και υποχρεώσεις που τις έχετε ξεχάσει με...τους σκελετούς στη ντουλάπα!

Όταν λοιπόν η διοίκηση θα μετρήσει τους...κραδασμούς και τις συνέπειες από την εμφανή πλέον ανάμειξη του "ιδιωτικού τομέα" στη χρηματοδότησή της θα κοιτάξει πόσο περισσότερο μπορεί να "σπρώξει" τις επιθυμητές εταιρείες και στα μέλη της μέσω κάποιας κάρτας. Κατηγορίες υπάρχουν άπειρες πως η ανάμειξη γίνεται υπόγεια εδώ και καιρό, αλλά και εμφανώς έχει ήδη γίνει κάποιες φορές και μάλιστα σε εξοργιστικό σημείο...θυμίζουμε την εικόνα του Αντώνη Σαμαρά να μιλά σε festival της ΟΝΝΕΔ, που μόνο πολιτικής νεολαίας event δεν ήταν, παρά έμοιαζε περισσότερο με τηλεοπτικά μουσικά βραβεία. Πίσω του φιγουράριζε τεράστιο λογότυπο του MAD tv!

Έλεος πλέον, μην τους περνάτε όλους για βλάκες!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου